Zsírégetés tartósan

Milyen titkok rejlenek a hosszútávon működő zsírégetésben? Ez a kérdés válik a legtöbb ember számára kulcsfontosságúvá, amikor fogyásról beszélünk.

A legnagyobb tévhit, hogy ha valaki lejjebb szeretné adni a zsírszázalékukat rendkívül szigorú diéta mellett kerülnek mindenféle zsírbevitelt, még minimálisan is. Pedig ez is hátráltató tényező lehet a zsírvesztésben, hiszen minden számára fontos tápanyagot meg kell kapnia a szervezetnek és ez azt jelenti némi zsírra is szükség van.

Tartós zsírégetés pedig akkor alakulhat ki, ha az étrendünk és a napi rutinunk részévé válik az egészséges étkezés. Ezt pedig egy nagyon egyszerű szabályt követve lehet betartani, amennyire csak lehet kerüld a készételeket,  azaz azokat amiket emberi kéz gyárt (tészta, kenyér, fagyi stb.) és helyette olyan ételeket igyekezz túlsúlyban fogyasztani, amik a természetben alapvetően is megtalálhatóak: ezek a zöldségek, gyümölcsök, húsok és a magvak.

 

Ha úgy próbálsz lefogyni, hogy szinte semmit nem eszel, az anyagcseréd lelassul, és raktározó üzemmódba kapcsol, hogy minden apró kis bevitt kalóriából energiát nyerhessen, hiszen a szervezeted számára a létfenntartás a cél.

A legkönnyebb úgy elkezdeni egy zsírégető, testtömeg csökkentő diétát, ha először csak kicsi, egyszerű változásokat alkalmazunk az étrendünkben. Bizonyos ételeket cseréljünk ki úgy, hogy ne érezzük ijesztőnek a diétázást. Ez az amiért a legtöbb ember abbahagyja a diétázást, vagy megreked az ún. jojó hatás csapdájában (pár kilót le, utána még többet fel). Például, ha a napot egy tálka gabonapehellyel szoktad kezdeni, cseréld le a 2,7% vagy zsírosabb tejet a lehető legsoványabbra, amit meg lehet venni. A kávé helyett, amit agyonédesítünk cukrozott sűrített tejjel, használjunk inkább cukrozatlan sovány sűrített tejet és édesítőt. Annyi változatos ilyen „csere”-étel van amit elkészíthetünk, hogy egy idő után már észre sem vesszük, hogy diétázunk ez lesz a második természetünk.

 

Végezetül szabadulj meg otthonodban a kísértést jelentő dolgoktól, amiket tartogatsz jégkrémet, csokikat, chips-et, mert annak előbb utóbb az a vége, hogy elfogyasztásra kerül.

Minél egészségesebbé teszed a diétádat, annál jobban fogod érezni magad, fizikailag és emocionálisan is, és annál könnyebb lesz megmaradni a helyes úton. Ha lassan, fokozatosan vezeted be ezeket a változásokat, észre sem fogod venni, hogy diétázol, és utána könnyű lesz majd megtartani az ideális, egészséges testsúlyt is.

 




Ezeket olvastad már?

Hormonális testtípusok

Szexi női hát, szép tartás

Túledzés, pihenés, regeneráció

Reggeli egészségesen

Testzsírszázalék mérése

Tévhitek a fogyásról