Zsírégetés tartósan

Milyen titkok rejlenek a hosszútávon működő zsírégetésben? Ez a kérdés válik a legtöbb ember számára kulcsfontosságúvá, amikor fogyásról beszélünk.

A legnagyobb tévhit, hogy ha valaki lejjebb szeretné adni a zsírszázalékukat rendkívül szigorú diéta mellett kerülnek mindenféle zsírbevitelt, még minimálisan is. Pedig ez is hátráltató tényező lehet a zsírvesztésben, hiszen minden számára fontos tápanyagot meg kell kapnia a szervezetnek és ez azt jelenti némi zsírra is szükség van.

Tartós zsírégetés pedig akkor alakulhat ki, ha az étrendünk és a napi rutinunk részévé válik az egészséges étkezés. Ezt pedig egy nagyon egyszerű szabályt követve lehet betartani, amennyire csak lehet kerüld a készételeket,  azaz azokat amiket emberi kéz gyárt (tészta, kenyér, fagyi stb.) és helyette olyan ételeket igyekezz túlsúlyban fogyasztani, amik a természetben alapvetően is megtalálhatóak: ezek a zöldségek, gyümölcsök, húsok és a magvak.

 

Ha úgy próbálsz lefogyni, hogy szinte semmit nem eszel, az anyagcseréd lelassul, és raktározó üzemmódba kapcsol, hogy minden apró kis bevitt kalóriából energiát nyerhessen, hiszen a szervezeted számára a létfenntartás a cél.

A legkönnyebb úgy elkezdeni egy zsírégető, testtömeg csökkentő diétát, ha először csak kicsi, egyszerű változásokat alkalmazunk az étrendünkben. Bizonyos ételeket cseréljünk ki úgy, hogy ne érezzük ijesztőnek a diétázást. Ez az amiért a legtöbb ember abbahagyja a diétázást, vagy megreked az ún. jojó hatás csapdájában (pár kilót le, utána még többet fel). Például, ha a napot egy tálka gabonapehellyel szoktad kezdeni, cseréld le a 2,7% vagy zsírosabb tejet a lehető legsoványabbra, amit meg lehet venni. A kávé helyett, amit agyonédesítünk cukrozott sűrített tejjel, használjunk inkább cukrozatlan sovány sűrített tejet és édesítőt. Annyi változatos ilyen „csere”-étel van amit elkészíthetünk, hogy egy idő után már észre sem vesszük, hogy diétázunk ez lesz a második természetünk.

 

Végezetül szabadulj meg otthonodban a kísértést jelentő dolgoktól, amiket tartogatsz jégkrémet, csokikat, chips-et, mert annak előbb utóbb az a vége, hogy elfogyasztásra kerül.

Minél egészségesebbé teszed a diétádat, annál jobban fogod érezni magad, fizikailag és emocionálisan is, és annál könnyebb lesz megmaradni a helyes úton. Ha lassan, fokozatosan vezeted be ezeket a változásokat, észre sem fogod venni, hogy diétázol, és utána könnyű lesz majd megtartani az ideális, egészséges testsúlyt is.

 




Ezeket olvastad már?

Hogyan fussunk helyesen?

Formáld át a tested - körte alkat

Zsírégető pulzustartomány

Kerek, formás popsi

Terhesség utáni alakformálás

Amit a zsírvesztésről tudni kell