Vitaminok, ásványi sók, antioxidánsok

Minden évszakban fontos a megfelelő vitamin és ásványi sók bevitele. Ebben a cikkemben igyekszem azokat a felmerülő kérdéseket körbejárni, ami ezekkel kapcsolatban nem általános tudnivaló és foglalkoztathat Titeket.

A legnagyobb probléma az szokott lenni, hogy ilyenkor átesünk a ló túloldalára és sokkal több vitamint és ásványi sót (pl.: cink, vas, kalcium) viszünk be, mint kellene, ez pedig épp olyan ártalmas, mint ezeknek a hiánya, főleg gondolok itt a zsírban oldódó vitaminokra (például az A és D vitamin) ezek a szervekben (májban) és a zsírszövetekben képesek lerakódni, felhalmozódni. Ezeket sima táplálékkal képtelenek vagyunk túlzásba vinni, a probléma a szintetikus vitaminkapszulák rendszertelen szedése esetén lehetséges.

Itt felmerülhet a kérdés vajon a természetes úton bevitt vitaminok jobbak-e mint a szintetikusak?

Nyilván jobbak, hiszen ezek sokkal gyorsabban felszívódnak a szervezetünkben, nem is terheli le annyira a szervezetet, nem beszélve arról, hogy a szintetikus vitaminok egyéb káros anyagokat is tartalmaznak, gondolok itt a színezékekre. Viszont a szintetikus vitaminokkal könnyebben elérhetjük azt az optimális vitaminszintet, amit az egyébként rohanó vagy egyoldalú táplálkozás mellett előfordul.

Léteznek hosszantartó vitaminok is ún. retard kapszulák, amik elnyújtott hatásúak. Sokan azt gondolják ebben több a vitamin, mint a sima kapszulákban, pedig itt egész egyszerűen arról van szó a kapszulát bevonják fehérjével, mivel a fehérje lassítja a vitamin felszívódását.

Az antioxidánsok szerepe is meghatározó, ezek a vérben találhatóak és segítik a szervezet védekezőképességét. Antioxidánsok vannak a legtöbb zöldség és gyümölcsben, különösen az eperben, narancsban és brokkoliban, de található még a teában, kávéban és hagymában is.

Hogyan válasszunk vitaminkapszulát magunknak?

A legjobb ha:

 




Ezeket olvastad már?

Hogyan küzd le az édesség utáni vágyadat?

Túledzés, pihenés, regeneráció

Helyes önértékelés

Formáld át a tested - alma alkat

Így formáld a belső combod

Fehérjék