Testzsírszázalék mérése

Fitness témakörében talán az egyik legtöbbet érintett téma, mely minden ember számára érdekes és fontos lehet az a saját testzsírszázaléka.

Kezdeném azzal milyen testzsírjaink vannak pontosan.

A testzsír kétféle zsírból épül fel:

  1. esszenciális zsírból
  2. raktározott zsírból

Az esszenciális zsír, ami a nőkben jelentősen több van, mint a férfiakban. Ezek azok a zsírok, amik a mell és csípő körül raktározódik. Tehát akiknek, csípő tájékon van jelentős feleslege ilyen esszenciális zsírok vannak túlnyomó részben, ami a fogyás szempontjából mérvadó, hogy melyik zsírtípust milyen étrenddel és mozgással szeretnénk leadni. Viszont fontos szerepe van ezeknek az esszenciális zsíroknak ők felelősek a normális nemi hormonháztartásért, tehát ha valakinek túl kevés az ilyen zsírszintje menstruációs panaszokat okozhat.

A másik zsírtípus a raktározott zsír, mely energiaraktárként szolgál, ez a bőr alá és a szervek köré rakódik le. Ez általában szembetűnő, akinek sok az ilyen típusú zsírja, inkább pocakos és vaskosabb végtagokkal rendelkezik.

Innen is látható nagyon fontosabb a testzsír% mérése a puszta kilogrammunknál. Erre használatos a BMI index, de jó vele vigyázni, mert sok netes oldalon téves eredményeket adhat, az a legjobb ha mi magunk számoljuk ki.

Ezt úgy tudjuk kiszámolni, hogy elosztjuk a súlyunk kg-ban mért értékét a magasságunk méterben mért értékének négyzetével, azaz BMI = kg / m2

Eredmények szerint:

< 20 – sovány
20 - 24,9 - normál testalkat
25 - 29,9 - enyhén elhízott
30 - 40 – túlsúlyos
40+ nagyon túlsúlyos

 




Ezeket olvastad már?

Hogyan fussunk helyesen?

Ugrálókötelezés

Diéta a lapos has eléréséhez

Narancsbőr - küzdelem a cellulit ellen

Kardio gépek helyes használata

Év végi fogadalom: Az új évben lefogyok!