Reggeli egészségesen

Ha reggeliről beszélünk mindenhonnan azt hallani, hogy ez a legfontosabb étkezés és az egész napunkat meghatározza.

Tévhit, hogy a fogyni vágyóknak ki kell hagyni a reggelit, ugyanis általában így csak még éhesebbek leszünk napközben, ezért vagy nagyobb adag ebéddel vagy délutáni nassolással fogjuk pótolni a elmaradt étkezést.

Miért fontos ennyire a reggeli?

Ébredésünk utáni első étkezés az, ami pótolja az éjszakai energia-bevitel kiesést, valamint a reggeli látja el a szervezetet a kellő üzemanyaggal a délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez. Ha reggelinél megkap minden fontos tápanyagot a szervezetünk, elkerülhetjük az esti falási rohamokat. A helyesen összeállított reggeliben van szénhidrát, fehérje, elegendő vitamin és ásványi anyag.

 

 

Mit tartalmaz a helyesen összeállított reggeli?

Teljes értékű gabonával készült terméket (pl. gabonapelyhet vagy pékárut), valamilyen fehérjeforrást (pl. tejet, natúr joghurtot vagy zsírszegény túrót), nyers zöldséget vagy gyümölcsöt, illetve valamilyen innivalót (pl. ásványvizet, 100%-os gyümölcslevet, kevés hozzáadott cukrot tartalmazó teát).

A gabonapelyhek közül a teljes értékű gabonával készülteket érdemes fogyasztani. Ezek fontos élelmirost-források. Mindemellett számos esetben előállításuk során vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsítják őket, ezáltal értékes többek között a B-vitamin, kalcium- és vastartalmuk.

Mit jelent a teljes értékű gabona?

A teljes értékű gabonával a gabonaszem mindhárom része – a csíra, a korpa és a magbelső is – belekerül az ételbe, míg a finomliszt csak a magbelet tartalmazza. Ennek köszönhetően például több mint négyszer annyi élelmi rostot, kétszer annyi kalciumot, hatszor annyi magnéziumot és négyszer annyi káliumot tartalmaz.

A teljes értékű gabonával készült élelmiszerek jelentik az egyik legfontosabb élelmirost-forrást. Ezek a rostok nem csupán a jóllakottság érzését keltik bennünk, hanem az emésztőrendszer egészséges működéshez is elengedhetetlenek.

 




Ezeket olvastad már?

Formáld át a tested - körte alkat

Szénhidrátok

Testzsírszázalék mérése 2

Kardio gépek helyes használata

Hogyan küzd le az édesség utáni vágyadat?

Zsírégetés tartósan