Hormonális testtípusok

Szeretnél fogyni, de nem sikerül? Esetleg sikerült fogynod, de gyorsan visszajöttek a leadott kilók?

Az eredményes diétához számtalan dolgot kell figyelembe venni, ezek közül a legalapvetőbb a 4 hormonális testtípus:

Agyalapi mirigy típus:

Fejük a testükhöz képest viszonylag nagy, kezük és lábuk relatíve kisebb. Ha elhíznak babaszerű elhízás jellemző rájuk, tehát a testtájak mindegyikére híznak. Jellemzően nagyon kedveli a tejtermékeket gyermekkorától és sokszor kívánja az édességeket is.

Pajzsmirigy típus:

Vékony csontozatú, karcsú emberek. Ha elhíznak, jellemzően a test közepére azaz hasra és a combokra híznak. Ha túlsúlyosak, akkor is fellelhető bennük némi kecsesség. Az arcuk, kezük és lábszáruk kevésbé, vagy később hízik, mint a többi testrészük. Végtagjaik gyakran hidegek és fáznak. Különösen vonzódik a koffeines tartalmú italokhoz és a csokoládéhoz.

Mellékvese típus:

Ebbe a típusba erős, zömök testfelépítésű emberek tartoznak. Ők sosem lesznek nádszálvékonyak, mert ez a felépítés inkább a csontozatukra, izomzatukra utal. Inkább előre és a hátukra híznak, de alapvetően egyenletes hízás jellemzi őket, tehát a végtagokra is felkerül a súlyfelesleg. Jellemző lehet kidomborodó pocakjuk. Végtagjaik nem hosszúak a testükhöz képest. Testük inkább négyzet alakú (széles váll, hát és csípő). Arcuk kerek, ujjaik tömzsik. Nagyon szeretnek sózni, szinte mindent megsóznak. Ők azok, akiknek minden étkezés közben innia kell valamit.

Nemi mirigy típus:

Ebbe a típusba tartozó nő a csípő alatt teltebb, mint felette. Ő a tipikus körte típus. Hasa viszonylag lapos a hátsó fertályhoz képest. Inkább combra, fenékre hízik. Tenyere hosszabb, mint az ujjai, melyek vége lekerekített. Reggel is energikus, de legjobb formáját este nyújtja. Betegségei a hólyaghurut, mellcsomók. Érzékeny típus, szeret tanítani. Serkentői a zsíros és fűszeres ételek.

 

A testünk 60%-a víz, 20%-a zsír és a maradék 20%-a fehérje. Nem mindegy melyik arányt változtatjuk meg a diétánk során, hiszen ha csak koplalunk, akkor vizet veszítünk és zsírt nem. Arról nem beszélve, hogy a koplalás után még jobban elkezd raktározni a szervezet. Ezért fontos a napi többszöri, legalább 3-5 étkezés és nem jóllakottságig.

 




Ezeket olvastad már?

Hogyan küzd le az édesség utáni vágyadat?

Női zsírégető edzésterv (edzőtermi)

Helyes táplálkozás és edzés

Különféle testalkatok és edzésük

Ugrálókötelezés

Női otthoni edzésterv (kezdő)