Hogyan küzd le az édesség utáni vágyadat?

Bizonyára veled is előfordult már, hogy rád tört az édesség utáni vágy és egy-egy falat helyett a sokadiknak sem tudsz ellenállni. Ebben a cikkemben segítek ennek a kontrollálatlan édességvágynak a leküzdésében.

Miért vágyunk annyira az édességért?

Az édességek cukrokból állnak, amik szénhidrátok. Ezzel pedig az a baj, hogy nagyon rövid ideig látja el a szervezetet energiával, amilyen gyorsan megetted olyan gyorsan kívánja a szervezeted a következő falatokat.

A cukor felelős az endorfin termelésért, átmeneti boldogságérzésért, ezért van az, hogy sokaknak, - főleg hölgyekben alakult ki az a rossz szokás -, édességekbe fojtják bánatukat.

Ráadásul észre sem vesszük mennyi cukrot fogyasztunk, hiszen nem csak az édességekben, hanem szinte mindenben már cukor van. Péksüteményekben, joghurtokban, egészségesnek hitt gyümölcslevekben is.

Gondolom nem írok azzal újdonságot, hogy a szervezetnek semmilyen szüksége nincs az édességekre és a csaló napokra.

 

Pár tanács egészséges nassolnivalóhoz:

Ha pedig mindenképpen bűnöznél, ügyelj arra, hogy maximum 150 kalóriánál többet ne fogyassz el édességből naponta, és akkor az alakod sem fogja bánni.

Tartsd be a napi ötszöri étkezést, mert a többszöri kis adagok fogyasztása segít elkerülni az éhségérzetet és az édesség utáni sóvárgást!

 

 




Ezeket olvastad már?

Női edzőtermi edzésterv (haladó)

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Izomláz

Bikiniszezon - kezdjünk nyárra formába lendülni

Zsírégetés tartósan

Helyes táplálkozás és edzés