Hogyan kezdj bele egy diétába?

Nagyon sokan megkeresnek azzal, hogy szeretnének fogyni, de az első lépésekkel bajban vannak, hogyan lehet egyik napról a másikra életmódod váltani, és tudatosan táplálkozni?

Ha elhatároztuk a célt és a kellő akarattal is rendelkezünk az első lépés az, hogy ne csak a mérlegre álljunk rá, hanem mérjük meg a kritikusnak tartott részeket (comb, kar stb.), számoljunk testzsír százalékot is.

Ne drasztikus dolgokban gondolkodjunk, hanem kis lépésekben haladjunk, mert a cél a tartós fogyás, ha drasztikus koplalásban kezdtünk a kezdeti örömteli nagy fogyás nem lesz tartós, másrészt nem is egészséges.

Mik legyenek tehát az első lépések?

Mellőzzük a sófogyasztást!

Ez azért fontos, ugyanis jelentős vizet képes visszatartani a szervezetben. Így diéta szempontjából nagyon fontos ennek mellőzése. Hamar meg lehet szokni a túlzott sómentes életet, ehhez nagyon gyorsan alkalmazkodik a szervezet. Helyette érdemes magasabb káliumtartalmú ételt fogyasztani, ami segít a nátrium kiürítéséhez a szervezetben (pl.: sárgabarack, banán, retek, paraj, karalábé)

Megfelelő folyadékfogyasztás!

Fontos, hogy tartsuk be a napi 2 - 2,5 liter napi folyadékfogyasztást, ezt már érdemes az étrend megváltoztatása előtt beiktatni. Igyekezzünk folyamatosan hozzászoktatni a szervezetet a bőséges folyadékbevitelhez. A víz mellett érdemes kipróbálni a zöld teát, lehetőleg ízesítetlen, igazi gyógynövénybolti szálas zöldteát, ami fokozza az anyagcserét és méregtelenít, ilyen még a csalántea is, mely rendkívüli módon képes kitisztítani a májat a lerakódott salakanyagoktól.

Folytassunk kímélő étrendet!

Érdemes könnyebb, de laktató ételeket választani, itt is fontos a fokozatosság, mert ha napokig szörnyű éhséggel küzdünk, akkor úgysem tartható diéta, sőt az lesz a vége úgyis nagyobb falatozás lesz a vége a sok napi éhezésnek. Ha nem vagyunk vegetáriánusok semmiképpen ne hagyjuk el a húst! Csirkemell, pulyamell, tengeri halak bőséges friss zöldség vagy salátakörettel a legjobb választás. A gyümölcsevést ne vacsoraidőre tervezzük a természetes cukortartalma miatt. Lehetőleg napi 4-5-ször étkezzünk, azaz inkább kevesebbet de többször!

Mozogjunk!

Ne feledkezzünk el a mozgásról sem, heti minimum 3x1 óra sportolás ajánlott! Ha több, csak jobb, de itt se rögtön akarjunk lefutni egy maratont.

Ha pedig a számodra legmegfelelőbb diétát szeretnéd folytatni, kérd szakember segítségét étrend- vagy mozgásterv összeállításban!

 




Ezeket olvastad már?

Hogyan fussunk helyesen?

Zsírégetés tartósan

Zsírégetés ananásszal

Zsírok

Narancsbőr - küzdelem a cellulit ellen

Női edzőtermi edzésterv (haladó)