Helyes táplálkozás és edzés

Ahhoz, hogy valóban egészséges életmódot éljünk elengedhetetlen összehangolni a helyes táplálkozást és a testmozgást. Fontos a napi 5-6-szori étkezés, ami először soknak tűnhet, pedig sportolók esetében ez napi 7 is lehet. A szervezetnek folyamatos táplálék utánpótlásra van szüksége a megfelelő működéshez.

Aki pedig azt hiszi jó ha naponta 1-2-szer jóllakik téved, ezzel csak azt éri el, hogy a  szervezete próbál raktározni a következő étkezésig. Hozzá kell szoktatni a szervezetet a folyamatos és mértékletes táplálkozásra. Nem akkor kell tehát enni amikor megéhezünk, hanem amikor eljön az ideje. A másik fontos dolog, hogy nem a jóllakottságig kell enni, ami persze kevésnek tűnhet, kissé éhesek maradhatunk egy-egy étkezés között. Főleg azok, akik fogyni próbálnak, mert hazugság hogy a diéta alatt nem lesz éhségérzetünk. Lesz, de ez nem azt jelenti, ha jól felépített étkezést követünk, hogy ne kapna meg szervezetünk minden fontos tápanyagot. A jól felépített étrenden pedig azt értem odafigyelünk, hogy változatosan együnk, felépítjük tudatosan az arányokat és nem este munka/iskola után esünk neki a hűtőnek és esszünk amit találunk. Lefekvés előtt 4 órával már nem tanácsos étkezni.

Az étkezéseket pedig célszerű úgy időzíteni, hogy edzés előtt 1,5 - 2 órával étkezzünk, semmiképpen sem teli vagy éppen ellenkezőleg éhgyomorra mozogjunk. Hetente pedig célszerű 3-szor legalább egy 30 percet mozogni. Kombinálni a különféle mozgásformákat, hogy mindig új kihívás elé állítsuk a szervezetünket. De általánosságban igaz, hogy érdemes 1 pihenőnapot hagyni ugyanarra a testrészre, ezért szokták szétosztani a testrészeket a profi sportolók. Egyetlen kivétel van ez alól és az a hasunk. A hasizom mindennap edzhető, mert az az izmunk regenerálódik a legkönnyebben, leggyorsabban.

A folyadékbevitelre is figyeljünk oda, fontos hogy tiszta vízből igyunk napi 1,5 – 2 litert.

 




Ezeket olvastad már?

Női edzőtermi edzésterv (haladó)

Izomláz

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Formáld át a tested - alma alkat

Zsírégetés tartósan

Kerüld el a jojó effektust