Helyes önértékelés

Nagyon fontos dolognak tartom a fitt életmódnál ugyanúgy, mint az élet más területén is a helyes önértékelés kialakulását. Főleg mi nők vagyunk hajlamosak borzasztó kritikusak lenni önmagunk felé, természetes, hogy vonzó és karcsú alakot szeretnénk és ezért képesek is vagyunk mindent elkövetni. 

  

A gond ott adódik, ha irreálisak vagyunk magunkkal szemben. Például ha valaki 1 hónap alatt gyorsan le szeretne fogyni több tizen kilót vagy fiatal tini csontsovány lányok fogyókúrázni szeretnének. De nem csak ilyen szélsőséges esetekben lehet valaki a fogyókúra és a kilók megszállott rabja, gyorsan kialakulhat bárkiben.

Én azt tanácsolnám, hogy akár alakot formálunk, akár fogyókúrázunk, apró célokat tűzzünk ki és apró célokkal érjük el a végcélt. Így a kitartásunk is tartósabb lesz, mert nagyobb a sikerélmény. Tartsuk szem előtt, hogy a befektetett energiának mindig megvan az eredménye! Ha odafigyelünk az étkezésre, mellette mozgunk is, annak meg is lesz az eredménye! Lehet nem fog azonnal szembetűnő eredmény látszani, de nem szabad, hogy ez elkedvetlenítsen senkit, sőt annál jobban csinálni kell, minden erőbedobással!

A túlzott mérleghasználattal sem értek egyet, nem érdemes állandóan a kilóinkat nézni. Nem biztos kilókban is rögtön látszik az eredmény, sokkal jobb képet ad a változásról a tükör. Ne a mérleg határozza meg mikor érezzük jól magunkat a bőrünkben.

 




Ezeket olvastad már?

Fehérjék

Zsírégetés tartósan

Vitaminok, ásványi sók, antioxidánsok

Kardio gépek helyes használata

Amit a zsírvesztésről tudni kell

Bemelegítés