Formáld át a tested - alma alkat

Étkezési- és mozgás tippek speciálisan alma alkatú hölgyek részére, azoknak akiknek főként hasi részen koncentrálódik a felesleg. Mintaedzéstervvel és étrenddel!

Alma alkat jellemzői:

A testalkatot kicsi, keskeny medence, széles váll és meglehetősen izmos végtagok jellemzik. A testtartás széles és egyenes és a keskeny csípő miatt zömökebb megjelenést kölcsönöz. Érdekes tény, hogy az alma alkatú nőknek relatívan magasabb a férfi nemihormonszintje, ezért hajlamosabbak lényegesen izmosabb alkat megszerzésére, mint más alkattal rendelkező hölgy társaik. A zsír főként a felsőtestben raktározódik, hangsúlyozva a zömök megjelenést, illetve a csípő két oldalán is megjelenhet, ezt hívja a köznyelv „úszógumi” jelenségnek. Mindezek ellenére hízás esetén a kar és a láb viszonylag karcsú marad.

Az alma alkat legrosszabb velejárója, hogy a zsír a belső hasizomzatban is raktározódik, azaz a mélyebb rétegekben, a belső szervek közelében. Ez növeli az anyagcsere-betegségek kockázatát: magas koleszterinszint, magas vérnyomás, cukorbetegség, szívbetegség, ami annak a következménye, hogy a zsírszövetek nagyon közel vannak a májhoz.

Alma alkatúak testformáló tanácsai:

   

Alma alkatúak kezdő mintaedzésterve:

Ideális étrend összetevői:

Szénhidrátok: mint pl. barna rizs, teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér, zabpehely, a legtöbb zöldség (de korlátozzuk a keményítő bevitelt, mint a kukorica, a burgonya, édesburgonya, sárgarépa), és a legtöbb gyümölcs (de azért korlátozzuk a nagyon édes gyümölcsöket: banán, görögdinnye, szőlő, ananász).

Fehérjék: sovány marha vagy bárány hús, csirke vagy pulykamell filé, halak, tenger gyümölcsei, tojás, alacsony zsírtartalmú joghurt és túró.

Zsírok: extra szűz, hidegen sajtolt olívaolaj és lenmagolaj a salátákhoz, dresszingekhez és kókuszolaj a főzéshez.

Étkezéskor kerülni kell a fehér lisztből készült termékeket (kenyér, tészta, sütemények, torták, kekszek), és tartsuk magunkat távol az édességektől: fagylalt, édesség, édes szénsavas üdítőitalok, méz, és bármilyen magas szénhidrát tartalmú étel, ami azonnali vércukorszint csúcsot okoz, mivel az idő múlásával inzulinrezisztencia jöhet létre, amely kiváltja a zsírtároló anyagcserét.

Alma alkatúak mintaétrendje:

Reggeli

Tízórai

Ebéd

Uzsonna

Vacsora

 




Ezeket olvastad már?

Helyes táplálkozás és edzés

Amit a zsírvesztésről tudni kell

Feszes, tónusos karok

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Év végi fogadalom: Az új évben lefogyok!

Testzsírszázalék mérése