Formáld át a tested - alma alkat

Étkezési- és mozgás tippek speciálisan alma alkatú hölgyek részére, azoknak akiknek főként hasi részen koncentrálódik a felesleg. Mintaedzéstervvel és étrenddel!

Alma alkat jellemzői:

A testalkatot kicsi, keskeny medence, széles váll és meglehetősen izmos végtagok jellemzik. A testtartás széles és egyenes és a keskeny csípő miatt zömökebb megjelenést kölcsönöz. Érdekes tény, hogy az alma alkatú nőknek relatívan magasabb a férfi nemihormonszintje, ezért hajlamosabbak lényegesen izmosabb alkat megszerzésére, mint más alkattal rendelkező hölgy társaik. A zsír főként a felsőtestben raktározódik, hangsúlyozva a zömök megjelenést, illetve a csípő két oldalán is megjelenhet, ezt hívja a köznyelv „úszógumi” jelenségnek. Mindezek ellenére hízás esetén a kar és a láb viszonylag karcsú marad.

Az alma alkat legrosszabb velejárója, hogy a zsír a belső hasizomzatban is raktározódik, azaz a mélyebb rétegekben, a belső szervek közelében. Ez növeli az anyagcsere-betegségek kockázatát: magas koleszterinszint, magas vérnyomás, cukorbetegség, szívbetegség, ami annak a következménye, hogy a zsírszövetek nagyon közel vannak a májhoz.

Alma alkatúak testformáló tanácsai:

   

Alma alkatúak kezdő mintaedzésterve:

Ideális étrend összetevői:

Szénhidrátok: mint pl. barna rizs, teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér, zabpehely, a legtöbb zöldség (de korlátozzuk a keményítő bevitelt, mint a kukorica, a burgonya, édesburgonya, sárgarépa), és a legtöbb gyümölcs (de azért korlátozzuk a nagyon édes gyümölcsöket: banán, görögdinnye, szőlő, ananász).

Fehérjék: sovány marha vagy bárány hús, csirke vagy pulykamell filé, halak, tenger gyümölcsei, tojás, alacsony zsírtartalmú joghurt és túró.

Zsírok: extra szűz, hidegen sajtolt olívaolaj és lenmagolaj a salátákhoz, dresszingekhez és kókuszolaj a főzéshez.

Étkezéskor kerülni kell a fehér lisztből készült termékeket (kenyér, tészta, sütemények, torták, kekszek), és tartsuk magunkat távol az édességektől: fagylalt, édesség, édes szénsavas üdítőitalok, méz, és bármilyen magas szénhidrát tartalmú étel, ami azonnali vércukorszint csúcsot okoz, mivel az idő múlásával inzulinrezisztencia jöhet létre, amely kiváltja a zsírtároló anyagcserét.

Alma alkatúak mintaétrendje:

Reggeli

Tízórai

Ebéd

Uzsonna

Vacsora

 




Ezeket olvastad már?

Női otthoni edzésterv (kezdő)

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Női zsírégető edzésterv (edzőtermi)

Kerek, formás popsi

Különféle testalkatok és edzésük

Helyes önértékelés