Amit a zsírvesztésről tudni kell

A gyors súlyvesztés komoly egészségügyi problémákkal járhat, és jelentősen csökkenti a teljesítményt. A biztonságos súlyvesztés módszerei ezért nagyon fontosak!

A szigorú étrend csökkenti a vitaminok és ásványi sók szintjét a szervezetben, tehát a legfontosabb, hogy ezeket pótoljuk a diéta során!

Hogyan veszíthetünk zsírt?

Úgy, hogy több energiát használunk fel, mint amennyit felveszünk. Kutatások szerint a helyes táplálkozás valamilyen sportbeli aktivitással együtt sokkal eredményesebb, mint külön-külön, tehát önmagában csak diéta vagy önmagában csak sportolás. 

A jó diéta tervezésénél figyelembe kell venni:

Sokan most felkaphatják a - 60% szénhidráton - a fejüket, hogy mindenhol azt olvassuk, ne együnk szénhidrátot. Viszont ha diétázunk, tehát az összkalória bevitelünk lecsökken, fontos, hogy annak a legnagyobb hányada szénhidrát legyen.

Hogy ez miért fontos?

Azért, mert ha lecsökkentjük a szénhidrátbevitelünk a napi energiaszükségletünk alá, a glikogénraktárak kiürülnek és nem csak a zsíroxidáció indul meg, hanem a fehérjeoxidáció is, azaz nem csak zsírt vesztünk, hanem a sovány testszövet is lecsökken. Ez pedig hatással van a teljesítményre, sőt még az anyagcserét is lassítja! Tehát minél kevesebb sovány testszövetünk van, annál kevesebb kalóriát fogunk égetni!

Innen is látszik, hogy nem olyan egyszerű diétázni és zsírt veszteni úgy, hogy közben ne összeesünk, hanem megtartsunk egy kecses, vonzó alakot.




Ezeket olvastad már?

Különféle testalkatok és edzésük

Szép, feszes mellek

Lapos, tónusos has

Terhesség utáni alakformálás

Testzsírszázalék mérése

Zsírégetés ananásszal