Túledzés, pihenés, regeneráció

Valószínűleg már sokan tisztában vannak vele, hogy az edzések között megfelelő pihenőidőt kell tartani, ugyanis az izomnövekedés az edzések közötti pihenőidőben következik be.

A fejlődés kulcsa tehát a megfelelő mennyiségű pihenés, a kiegyensúlyozott táplálkozás, megfelelő edzések és az azok között lévő megfelelő regenerációs idő függvénye.

Az edzés befejezésével a testünk megpróbálja visszanyerni azt az energiát, amit a gyakorlatok végzése során elvesztett, ekkor kezdődik meg az izomépülés folyamata, de csak akkor, ha az izmainkat olyan igénybevételnek tettük ki, ami növekedést fog eredményezni. A túl gyakori, túl hosszú edzések megakadályozzák az izmok fejlődését. Ez pedig túledzettséghez vezet, ami megtorpanást eredményez.

Ezért nagyon fontos, hogy ne essünk át a ló túloldalára, a kevesebb, néha több elvet vegyük figyelembe. Legyünk elszántak és kitartóak, de figyeljünk oda a kellő pihenésre is!

 




Ezeket olvastad már?

Zsírégető pulzustartomány

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Hogyan kezdj bele egy diétába?

Női zsírégető edzésterv (edzőtermi)

Kezdőként az edzőteremben

Ugrálókötelezés