Terhesség utáni alakformálás

A kisbabáddal már otthon vagy szülés után és érdekel, hogy nyerd vissza a régi alakod? Minden újdonsült anyuka vágya, hogy terhessége után újra csúcsformába lendül

A legfontosabb kérdés az, hogy szülés után pontosan mikortól kezdhetjük el a mozgást?

A szakorvosi vélemény az, hogy célszerű minimum 4-6 hetet várni a szülés után mielőtt újra tornázni kezdünk, ez császármetszésnél akár 8 hét is lehet. Ha letelt ez az időszak és teljesen egészségesek vagyunk, akkor újra elkezdhetünk mozogni, amit célszerű mindig a kisbabánk szoptatása után tenni. Ez nagyon fontos, hiszen mindenféle sportolás miatt nő a tejsav tartalma a tejben, gondoljunk az izomlázra, így kerüljük el a nagyon magas intenzitású sportokat, még akkor is, ha erre teljesen készen éreznénk magunkat.

 

Edzés és a tejmennyiség kapcsolata

Nagyon fontos a fokozatosság, főleg a szoptatási időszak alatt!  Viszont hamis az a tény, hogy valakinek azért lenne kevés teje, mert sportol. Ezt inkább genetikai tényezők befolyásolják.

Milyen edzéseket végezhetek?

A legjobb az, ha először sétákkal kezdünk, illetve könnyed átmozgató edzésekkel. Mindenféleképpen súlyok nélkül enyhébb talajtornát végezzünk, majd súlyzós edzéseket is beiktathatunk, de csak nagyon minimális súlyokkal. Ideálisak lehetnek ha a lakhelyed közelében szerveznek ilyen baba-mama tornákat vagy beszerzel konkrétan ilyen torna DVD-ket.

Hasizom edzése

A hasizom a legtöbbet vitatott testrész az újdonsült anyukák esetében. Nagyon sokan bizonytalanok, hogy szabad-e tornáztatni. Nagyon mértékletesen nem tilos, itt kerüljük a legintenzívebb hasizom gyakorlatokat, például a teljes felülést és a törzset csavaró gyakorlatokat, hiszen a terhesség ideje alatt megnyúlnak a külső hasizmok és ezek még a méh visszahúzódása után is jelenthetnek problémát, amin a felülés csak ronthat.

Étkezés

A legfontosabb, hogy ilyenkor tilos a kőkemény fogyókúra, csak figyeljünk oda miből, mennyit fogyasztunk. Különösen fontos ebben az életszakaszban a cukros ételek elkerülése és helyette a rengeteg zöldség és gyümölcsfogyasztás, ami a babának is kedvező. Illetve ne feledkezzünk meg a vitaminok és ásványi anyagok fogyasztásáról sem, a szoptatás alatt különösen a megfelelő kalcium fogyasztásra.

 




Ezeket olvastad már?

Ugrálókötelezés

Nyújtás

Zsírok

Helyes táplálkozás és edzés

Izomláz

Vékony comb, karcsú derék, lapos has