Lapos, tónusos has

Nincs olyan nő, aki ne szeretne feszes, lapos hasat, sőt olyan hölgyek is akadnak, akik kockás hasról álmodnak. A has az egyik legproblémásabb testrész egyike, a felesleg túlnyomó részt ide rakódik le, hiszen ezt a testrészt lényegesen kevesebbet mozgatjuk, mint például a karunkat, lábunkat a mindennapok során.

Viszont a lapos has nem csak esztétikai élmény miatt fontos, ugyanis a feszes has stabilabban tartja meg a belső szerveinket.

A lapos netán kockás has titka nem más, mint az, hogy nem fedi zsírréteg, mert ameddig ez nincs így nem fognak látszódni a kockák, hiába végzünk ezer és ezer felülést. Tehát elsősorban az étrenden, azaz a megfelelő mértékletes táplálkozáson valamint kardio edzéseken múlik a szép és vonzó has. Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem kell rá célzottan erősítő gyakorlatokat végezni.

 

A leghatékonyabb klasszikus otthoni hasizom gyakorlatok:

 

Oldal fekvőtámasz:

Az oldalunkon fekve kezdjük el a gyakorlatot, lábaink nyújtva, a lábfejek egymáson fekve helyezkedjenek el. Kézfejünk segítségével emeljük fel testünket a földtől, és tartsuk meg a gyakorlat során ezt a pózt (20 másodpercig – erősebbek fél percig is tarthatják magukat). Légzésünk maradjon végig szabályos!

Törzstartás:

Könyöktámaszban helyezkedjünk el a talajon, nyújtott lábbal, a törzsünk végig egyenes. Ezt a pozíciót tartsuk mozdulatlanul négy sorozat során 1-1 percig. Ezeket a gyakorlatokat akár naponta is végezhetjük 4 x 30-as ismétlésekkel! Akik edzőteremben edzenek nekik érdemes az úgynevezett harangozás gyakorlatot is kipróbálni, nagyon hatásos hasizomra! Brutális hasizom gyakorlat!

Harangozás:

Térdeljünk a felsőcsiga elé, akasszunk be egy kötelet, vagy egyenes rudat. Állítsuk be a súlyt, lehetőleg magunkhoz mérve elég nagyot. Fogjuk a kötelet vagy rudat alsó fogással a homlokunk elé, és stabilan tartsuk a törzsünket, de ne üljünk a sarkunkra. Hajoljunk előre a hasizom kőkemény megfeszítésével és a hát görbítésével úgy, hogy a fejünk csaknem érintse a talajt és közben erősen, és gyorsan préseljük ki a levegőt. Az alsó ponton pár pillanatig tartsuk meg, majd lassan egyenesedjünk vissza.

 

 

 




Ezeket olvastad már?

Mértékletes táplálkozás - karcsú alak megtartása

Zsírégetés ananásszal

Fehérjék

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Terhesség utáni alakformálás

Feszes, tónusos karok