Kerek, formás popsi

A nők egyik legszexibb testrésze a feszes, kerek popsi, így nagyon fontos szerepet kap a női alakformálásban. Egyeseknek nagyon jó genetikájuk van és szinte semmit nem kell tenniük a vonzó hátsóért, másoknak pedig tenni kell, de mindenképp ajánlatos a későbbi cellulitis elkerülése végett a farizmot is megdolgoztatni.

Főleg érvényes ez azokra, akik nagyon sokat ülnek munkájuk vagy tanulmányuk végett.

Itt sem kell félni az erősítő edzésektől, nem lesz túl erős és nőietlen farizmunk!

Ha edzőterembe járunk a kardio gépek közül farizomra a lépcsőző gép a leghatékonyabb. Viszont nem árt tudni, a lépcsőző gépek alacsony intenzitáson kizárólag normál, teljes lépésekkel használva fogják munkára fogni a farizmokat. Ne lábujjhegyen lépegessünk piciket, ahogy sok hölgy jónak gondolja, teljes testsúlyunkat használjuk, úgy lépegessünk. Futópadon pedig nagyobb dőlésszögre állítva a gépet, emelkedőn sétálással, kocogással formálhatjuk a farizmunkat. Hetente 3-4-szer minimum 20 perccel érdemes végezni.

Otthoni leghatékonyabb klasszikus farizom formáló gyakorlatok:

Tippek:

Arra figyeljünk oda a guggolásnál, mivel popsiformálás a cél, ne csupán addig eresszük alá testünket, amíg a combunk el nem éri a vízszintes vonalat, hanem nyugodtan menjünk le jó mélyre, ameddig csak engedi a farizmunk. Viszont ügyeljünk arra az ízületek kímélése végett, ne kapkodjunk a gyakorlattal, nem a mennyiség, a minőség a lényeg! Dinamikusan végezzük de lassan a gyakorlatot, és kicsit tartsuk meg a holtponton. A terpesz pedig minden esetben legyen nagyobb vállszélességnél!

A kitörés gyakorlatot sokan helytelenül végzik, figyeljünk oda a helyes kivitelezésre:

A felhúzás gyakorlatról korábban már írtam a combformálás bejegyzésemben.

Haladók használjanak kézi súlyzót a kézben vagy súlyzó rudat a guggolásnál, felhúzásnál, illetve akinek van lábsúlyzót, a térdelő lábemelésnél. Súlyzókkal még hatékonyabb a gyakorlat!

Hetente háromszor végezzünk 4-szer 20 körös ismétlést mindegyik gyakorlatból!

 




Ezeket olvastad már?

Szálkásítás

Női zsírégető edzésterv (edzőtermi)

Zsírégető pulzustartomány

Bikiniszezon - kezdjünk nyárra formába lendülni

Formáld át a tested - alma alkat

Terhesség utáni alakformálás