Izomláz

Az erős izom összehúzódást számos összetett biokémiai folyamat kíséri. Ezekhez az összehúzódásokhoz szükséges hajtóanyag előállításakor mérgező salakanyagok, úgy mint a tejsav keletkezik.

A mozgás közben az izmokban tárolt energia, mely glükogén formájában tárolódik felhasználásra kerül. A testnek időre van szüksége ahhoz, hogy az izomsejtek vegyi egyensúlyát visszaállítsa, eltakarítsa ezeknek a salakanyagoknak a maradványait és feltöltse a glükogénraktárakat. Az izomnak időre van szüksége, hogy alkalmazkodni tudjon a gyakorlatok során kapott ingerekre, ezért van az, hogy a rendszeresen edzett izmok hamarabb magukhoz térnek a fáradtságtól, mint az edzetlen izmok.

Tévhit, hogy csak akkor edzettünk jól, ha másnap izomlázunk van. Nem feltétlen jár minden esetben a fejlődés izomlázzal, főleg később, ha már edzettebbek vagyunk.

Mit tehetünk a meglévő izomláz ellen?

Örök kérdés és még a szakértők sem feltétlen értenek egyet abban a kérdésben, hogy izomlázra érdemes-e rádolgozni vagy sem. Úgy vélem, hogy erősebb izomlázra rádoglozni hiba, hiszen pont a regenerációs időszakot tesszük ezzel tönkre. Célszerű mozgásforma ilyenkor az úszás, séta vagy lassabb futás, csak átmozgató jelleggel. Ami segíthet még: masszázs, különféle izomlazító krémek használata, vagy hideg-meleg vizes váltózuhany.

 




Ezeket olvastad már?

Így formáld a belső combod

Hogyan kezdj bele egy diétába?

Vékony comb, karcsú derék, lapos has

Bikiniszezon - kezdjünk nyárra formába lendülni

Formáld át a tested - körte alkat

Szép, feszes mellek