Így formáld a belső combod

Hölgyek körében mindenképp toplistás a problémás testrészek között a belső comb. Ez azért is van így, mert a klasszikus combgyakorlatok nem feltétlen hatnak a belső comb részre.

Másrészt nekünk nőknek ezen a részen a leglazábbak a kötőszöveteink, ezért van az, hogy nem csak nagyon túlsúlyos embereknél lehet gond a belső comb résszel.

Pár olyan gyakorlat, ami hatásos lehet a belső comb részen:

1. Lábemelgetés

Feküdjünk az oldalunkra, az alul lévő karunkra támaszkodva és a felül lévő lábunkat behúzva tegyük a másik térdünk mögé. Az alsó, kinyújtott helyzetben maradt lábunkat emelgessük kb. 10 cm magasra a földtől úgy, hogy közben a lábfejet visszafeszítjük. Érdemes tízesével csinálni, majd rövid pihenő után folytatni a következő tízzel. Ismételjük minimum 4-szer.

Még hatékonyabb, de nehezebb, ha a behúzott lábunkat a térdünk elé tesszük. A gyakorlatból érdemes 3x30-at végezni, heti legalább négy alkalommal.

 

2. Guggolás kifelé fordított lábfejekkel

Álljunk széles terpeszbe, a lábfejeket fordítsuk kicsit kifelé. Egyenes háttal, kihúzott felsőtesttel ereszkedjünk le annyira, amennyire csak lehet. Érezni fogjuk, hogy a combok belső izmai megfeszülnek.

A gyakorlatot érdemes lassan végezni, és megtartani az alsó helyzetben. Minél inkább kifelé fordítjuk a lábfejeket, annál hatékonyabb lesz a gyakorlat. A gyakorlatból érdemes 3x30-at végezni, heti legalább négy alkalommal.

 

3. Térddel földhöz közelítés

Üljünk le a földre, húzzuk fel a térdeket, majd a talpunkat összeérintve közelítsük a térdeinket a földhöz. Végezzük apró mozdulatokkal, közelítsük a térdet csak néhány centinként a földhöz.

Fontos, hogy érezzük, ahogy feszülnek a combizmaink belül. Végül tartsuk 10 másodpercig a legalsó helyzetben a térdeket.

 

4. Tárogatás hanyatt fekvésben

Visszafeszített lábfej

Feküdjünk le a földre egyenes háttal, a mennyezet felé nyújtott lábbal. Feszítsük vissza a lábfejünket, és tartsuk így néhány másodpercig, majd engedjük ellazulni az izmokat.

Ha már így bemelegítettük az izmokat, akkor tárjuk szét a lábakat, majd lassan csukjuk vissza, miközben a lábfejünket folyamatosan megfeszítjük. Ismételjük legalább 50-szer.

Edzőteremben pedig lehetőség van combközelítő géppel, illetve alsó csigás megoldással állva lábkeresztezéssel.

 




Ezeket olvastad már?

Testzsírszázalék mérése 2

Zsírégetés tartósan

Zsírok

Reggeli egészségesen

Hogyan kezdj bele egy diétába?

Hogyan küzd le az édesség utáni vágyadat?