Hogyan fussunk helyesen?

Ha beköszönt az időjárásban is a jó idő egyre többen eljárnak futni. Rengetegszer látom, akár szabadtéren, akár edzőteremben, hogy nem helyesen teszik, annak ellenére jó páran úgy vélekednek, hogy futni mindenki tud.

Pár hasznos tanácsom a kezdőknek:

1. Helyes tartás!

Talán ez a legfontosabb, ne nézz lefelé futás közben, egyenesedj ki, a vállaid engedd le. Ne dőlj előre! Ne görnyedj!

2. Ne csapkodj a karjaiddal!

A könyököd zárjon be 90 fokos szöget, a kezeid lazán tartsd, ne szorítsd erősen ökölbe, és ne végezz csapkodást a karjaiddal, mintha repülni próbálnál!

3. Enyhén hajlított térddel fuss!

4. Helyes lépéstechnika!

Ez a leggyakoribb hiba. Sokan úgy érkeznek a talajra a lábfejükkel, hogy hangosan zeng a környék. Óvatosan érj földet a lábaiddal! A teljes lábfejeiddel tedd meg ezt, és úgy lendítsd magad tovább! Ne lábujjhegyre érkezz. Érkezz teli talpra, de ne üsd erősen a lábad a talajhoz, hanem gördülő mozdulattal már emeld is a lábad tovább!

5. Helyes levegővétel!

Fontos, hogy futás során ne kapkodd ütem nélkül a levegőt, az természetes, hogy szaporábban veszed a levegőt, hiszen a szervezeted oxigén felhasználása megnövekszik. A légzés technikája mindenkinek egyénileg fog kialakulni, de általánosan igaz, hogy futás közben lélegezzünk mélyen és ritmusosan. Az viszont megoszlik, hogy csak orron át vagy szájon át is érdemes lélegezni futás közben, én orron át veszek levegőt, és szájon át fújom ki.




Ezeket olvastad már?

Szexi női hát, szép tartás

Különféle testalkatok és edzésük

Női zsírégető edzésterv (edzőtermi)

Női otthoni edzésterv (kezdő)

Hormonális testtípusok

Bikiniszezon - kezdjünk nyárra formába lendülni