Bemelegítés

Nagyon fontos, hogy mindenféle testmozgást, sportot bemelegítéssel kezdjünk, ugyanis a nem megfelelően előkészített izom, ízület könnyebben sérül, illetve romolhat a teljesítmény.

Sokan csak időhúzásnak és szükségtelen dolognak tartják, ezért pár szóban írnék a bemelegítés fontosságáról. A jó bemelegítés úgy készíti fel a szervezetet az edzésterhelésre, hogy nem fárasztja el azt nagymértékben. Éppen ezért nehéz az optimális bemelegítést megtalálni, nem jó a túl rövid, sem a túl hosszú sem.

                                             

A megfelelő bemelegítésre azért van szükség, mert a szervezet nyugalmi állapotban van, kis mozgástevékenységekhez mindössze teljesítőképességének 1/3-át használja. A szív ritkábban húzódik össze, a vérkeringés lassabb. Az izmok, ízületek merevek, korlátozott mozgáskiterjedésűek. A szervezet ilyen állapotban nagy intenzitású mozgástevékenységre nem képes károsodás nélkül.

Az optimális bemelegítés körülbelül 5-10 percig tart, mely növekvő intenzitású gyakorlatokból áll, hogy a szervezet energiafelhasználása fokozatosan növekedjen. Ennek hatására az izmok hőmérséklete is folyamatosan emelkedni fog, fokozva azzal flexibilitásukat.

Pár példa egy általános bemelegítő gyakorlatokra:

Ezután ha erőfejlesztő edzésre készülünk minden gyakorlat előtt tanácsos az adott gyakorlatot súlyzó nélkül is elvégezni párszor, majd csak utána súlyzókkal.

Mindezeken kívül ne csak testileg, lelkileg is hangolódjunk rá az edzésre a bemelegítés alatt, felejtsük el a napi gondokat és adjuk át magunkat a mozgás örömének!




Ezeket olvastad már?

Női otthoni edzésterv (kezdő)

Túledzés, pihenés, regeneráció

Formáld át a tested - körte alkat

Kerüld el a jojó effektust

Feszes, tónusos karok

Női zsírégető edzésterv (edzőtermi)